onsdag 19 juni 2019

Onsdag med bivattnare, pannkakor och skor

Rubrikernas mästare, det är jag det, eller inte... Jag måste säga att jag älskar sommarvädret med regn och sol om vartannat. Idag har jag rensat ogräs (det tar ju aldrig slut!) och gjort ännu en bivattnare. Jag hade en sen tidigare som jag gjort med hjälp av en tallrik och spelkulor. Idag gjorde en med hjälp av tallrik och stenar. Kulorna och stenarna hjälper bina, så de inte drunknar när de dricker.

Min man är riktigt, riktigt sjuk i lunginflammation. Han hostar och får väldigt lite sömn. Jag brukar inte bli orolig när han är sjuk, men det har jag varit den här gången. Hoppas,  hoppas det vänder snart! Hans aptit är usel just nu, men till lunch bjöd jag på pannkakor. Jag älskar brända pannkakor som är krispiga i kanterna. Till kvällsmat serverade jag kokt potatis, gräddfilssås, grillad kyckling och sallad. Potatisen råkade jag koka sönder, annars blev det ok.

Två par nya skor har jag köpt mig. De är grymt sköna och är av märket Under Armour. Det är mitt favoritmärke numer, eftersom skorna är lite bredare, vilket är perfekt för mig som har hallux valgus.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar