tisdag 25 juni 2019

När det blir för mycket vardagsmotion

Vaknade strax före klockan sex i morse, åt frukost,  gick ut och rensade en rabatt och sen åkte jag till gymmet. Ärligt talat hade jag noll lust att träna. Kroppen kändes seg efter gårdagens trädgårdsarbete. Dessutom har jag känningar i höger axel. Troligen har jag ont i den för att jag använder högerarmen mest, när jag rensar, klipper och gräver.

Men vi körde bänkpress och knäböj, så svetten lackade. Idag var vi ensamma i lokalen en lång stund. Härligt att känna att syret räcker till under träningen och att vi inte behöver stressa mellan olika moment.
När jag kom hem fortsatte jag i trädgården. Idag har jag tagit ner ett par fula buskar, bland annat en Ölandstok som var ful som stryk. Den var så brun och risig och hade bara lite grönt i topparna. Som vanligt är det värsta jobbet att ta reda på allt ris. Nu har vi närmare 30 sopsäckar att köra bort.

Före bild

20 sopsäckar senare...

Försöker se pigg ut efter gympasset


Jag sov faktiskt på soffan i eftermiddags 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar