måndag 24 juni 2019

Balkonghäng

Herregud vad jag är trött! I år lägger jag mycket tid på trädgårdsarbete till skillnad från förra året,  då jag målade ena gaveln på huset. Just nu rensar jag blang hallonbuskarna. Det var varmt, så varmt att svetten rann i ansiktet och droppade från näsan. Det var jobbigt. Alltför snart blev jag helt uttröttad i ryggmusklerna. Till slut var det en plåga, men jag skulle bli klar och fortsatte tills jag var nöjd. En första hjälpen,  kan man säga. Jag ska visa bilder i morgon!

Efteråt isade det i armar och rygg av trötthet. Sådär så jag skulle vilja skruva av armarna och lägga bort dem. Jag fick nöja mig med en svalkande dusch, mat och sen gick jag till en vän på lite balkonghäng.  Hennes balkong är så mysigt inredd och det var verkligen mysigt att sitta där och dricka lite bubbel och prata om livet. Musklerna slappnade av och det slutade att isa. Skönt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar