lördag 18 januari 2020

Återfunnen träningsrutin

Efter två dagars sittande på kurs i Stockholm var det oerhört skönt att få till ett träningspass! Kinna och jag gick vid niotiden till gymmet. Vi började med bänk: 20×10, 25×8, 30×5, 35×3 i tre set vardera. Därefter 37×2, 37×1 i tre set. Lite knäböj provade vi (40 kg×5), innan vi gick över till marklyft 40×10, 60×4 I tre set och så provade jag ett lyft på 70 kilo.

Under semestern upptäckte Kent att jag har armbågarna olika långt ner i bänkpress. Den vänstra kom jag djupare ner med än den högra. Kinna kollade på det idag, men såg ingen skillnad. Däremot såg både hon och jag att höger axel är mer framåtroterad än den vänstra. Det märktes en tydlig skillnad när jag håller stången i knäböj. Så det kan vara det som påverkar att jag får ont i  högeraxeln.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar