måndag 20 januari 2020

Städa bort julen

I lördags gick jag på långpromenad med yngsta barnbarnet. Jag hade med skötväska med blöjor och mjölkersättning till William. Det jag borde haft med mig, var matsäck till mig själv. Halvvägs in på promenaden drabbades jag av akut hunger. Jag kände mig darrig och trött. Då var mormor ynklig, he, he. Men det var bara att streta vidare med regnet piskande i ansiktet. Till slut kom jag hem och kastade i mig en portion mat. Puh!

Igår hade jag planerat att träna. Men jag prioriterade att städa huset istället. Jag trodde jag var förkyld, så som jag nös och snorade under helgen. Men nej, det visade sig vara allergi mot vår katt. Efter en rejäl städning där mattor och sängkläder skakades på balkongen,  var snuvan som bortblåst. Tack och lov! Äntligen fick jag ner julgardinerna och kan åter njuta av ljusa gardiner. Vädret var ju ljuvligt igår. Solen sken, fåglar kvittrade och jag fick vårkänslor. Men jag längtar efter snö varje gång jag går ner till källaren och ser mina längdskidor. Kanske kommer det så mycket snö nästa vecka att det går att åka skidor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar