tisdag 21 april 2020

Att minnas vad man får energi av

Ikväll var jag ute och rensade ogräs i trädgården. Innan jag gick ut valde jag mellan promenad och träning. Men det blev det tredje alternativet: trädgårdsarbete.  Fascinerande vad gräs och ogräs växer snabbt så fort det blir lite varmare. Jag tycker om att sitta på huk och rycka ogräs med händerna. Förmodligen får jag träningsvärk i fingrarna i morgon. Jag är övertygad om att mitt rensande gör att jag har bra greppstyrka i fingrarna.

Förutom att jag knäböjer och tränar greppstyrka, när jag rensar ogräs, är det otroligt avkopplande. Fåglar kvittrar, katten håller koll på mig och jag blir nöjd över att ogräset undan för undan försvinner. Plötsligt tänker jag färdigt tankar. Så skönt att få vara ifred i tystnad och samtidigt göra något rutinmässigt. Jag hoppas att de kommer och tömmer trädgårdstunnan på fredag. Nu är den rejält påfylld i alla fall.

I morgon är det onsdag och Kinna har lovat att komma hit och träna. Sara och William kommer inte hit, utan jag hälsar på dem första maj istället. Det är lättare för mig att göra bilresan, än för dem.

Underbar kväll! Snart är det dags att ställa ut möblerna på balkongen och göra det mysigt där också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar