lördag 25 april 2020

Min lördag

Idag har jag jobbat i trädgården igen. Vi får mängder av barr och kottar på vår baksida.  Därför får jag kratta en hel del, kan jag säga. Tre skottkärror körde jag bort. Sen slängde jag virkesrester och rensade ogräs. Vid lunch kom Steffanie och Sofie med födelsedagspresent till min man, eftersom den föreställning han skulle ha sett är inställd. Vi åt grillad korv och myste en stund. 

Ja, sen blev det mer trädgårdsarbete. Det gäller ju att passa på när vädret är bra. Jag har försökt att gräva och köra bort sand från en rejäl hög jag har. Den blev lite mindre i alla fall.

Eftersom vädret var fint, har jag vädrat sängkläder på balkongen och hängt tvätt ute. Älskar doften av sommar och sol som sätter sig i kläder och sängkläder.

På kvällen blev jag rastlös och kände mig uttråkad. Det slutade med att min man och jag tog en biltur på vischan och fascinerades över vilka fina bergsmansgårdar det finns.

Tyvärr har jag bara en enda bild i mobilen från idag. Jag är usel på att bära mobilen på mig. Inte ens när vi var ute på biltur hade jag med mig den.  Därför blev det bara en bild på mina älskade tulpaner som har så fina färger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar