torsdag 23 april 2020

Härlig torsdag

Idag slutade jag strax före fyra och njöt av cykelturen hem. Tänk att kunna cykla hem i t-shirt i april. För tre år sen hade vi snö samma datum, såg jag i mina fb minnen.
  • Väl hemma njöt jag av att kunna sitta ute och äta kvällsmat i solen. Efter att disken var omhändertagen, gick jag ut och rensade i rabatter och i nyaste syrenhäcken. I år kommer den inte blomma, eftersom jag klippte ner den förra året. Synd, det doftar så ljuvligt av syrener. 
Just nu längtar jag efter att få klippa mig. Jag hade tid innan påsk, men fick avboka eftersom jag var snuvig. Nu har jag inte tid förrän den 22 maj. Jag kommer likna en hippie vid det laget. Varje dag får jag kämpa för att få till lite "fluff och att det inte ska märkas att jag har klippt luggen själv. Det tar för mycket tid om mornarna. Antingen kommer jag klippa av en rejäl bit nästa gång, eller så kommer jag ha uppsatt i tofs under sommaren och klippa av håret rejält till hösten. Vi får se hur jag klarar av att stå ut med längre hår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar