tisdag 28 april 2020

Rivstart på träningsveckan

Idag lämnade jag cykeln hemma och promenerade till och från jobbet. Det är inte trevligt att cykla i regn, tycker jag. Hellre promenerar jag med paraply, när det regnar och  snöar som det gjorde i morse. När jag gick hem var det uppehåll och solen visade sig till och med. Trots det huttrade jag lite där jag gick.

Efter kvällsmaten bytte jag om och genomförde en timmes träningspass. Jag började med bänkpress och övergick sen till bensparkar med gummiband. Min förhoppning är att min höft ska bli bättre och stabil nog att klara av marklyft. Det blev några svingar med den lätta  kettlebellen (8 kg). Därefter plockade jag fram trx:n och gjorde sidoplanka 30 sekunder x 2 på varje sida. Baksida ben fick sig en ytterligare omgång i hamstring curls i trx som jag gjorde 3 x 30 sekunder. Därefter gjorde jag axelpressar med stången.

Vips hade det gått en timme och kroppen kändes någorlunda genomgången och jag har dessutom fått ihop drygt 17 000 steg under dagen.


Jag tog en liten omväg på väg hem.
Så vackert i naturen nu!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar