söndag 25 oktober 2020

Min söndag

Idag städade jag, vädrade och bytte lakan.  Sen har vi umgåtts med Sofie och tjejerna. David var på fisketur. Steffie och Albin var lite trötta efter att ha varit bortbjudna. Därför blev vi en minimerad skara. 

Nova sov på altanen, större delen av tiden. Stella och jag lekte. De där skolbänkarna jag kommit över är en riktig hit. Vi satt vid bänken och hon ritade och skrev. Hon är redan intresserad av bokstäver och hur de formas. 

Min man gjorde stek, potatis, grönsaker och sås. Jag gjorde en smulpaj. När tjejerna åkte hem, handlade jag och tog en skogspromenad. Naturligtvis regnade det då. Men jag hade regnkappa och paraply, så jag klarade mig bra.

Nu har jag köpt en vetekudde som jag värmer i mikrovågsugnen och lägger över ögonen, istället för varm, blöt handduk. Den håller värmen i 30 minuter och det är väldigt bra. Sen masserar jag och droppar i ögonen. Men utan något resultat. När jag googlar på ögonlocksinflammation, ser bilderna på drabbade inte alls ut som mina ögon. Mina ögon är varken röda eller svullna, så jag blir fundersam om rätt diagnos är ställd. 

På onsdag är det tre veckor sedan jag blev laserbehandlad i ögat och från och med då kan jag leva normalt och lyfta tungt igen. Vissa dagar märker jag knappt de svarta krumelurerna som flyter runt i ögat. Andra dagar irriterar de mig hela tiden.  Läkaren sa att det skulle sjunka ner och försvinna från synfältet så småningom. Antar att det händer när glaskroppen har skrumpnat ihop helt. 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar