söndag 18 oktober 2020

När man lyckas överraska mannen efter 30 år

Idag känner jag mig pigg och glad. Skönt! Efter frukost tog Kinna och jag en promenad. Sen veckohandlade jag och gjorde lunch: korv med bröd. Ingen vidare söndagslunch, men efterrätten blev desto bättre: toscakaka med vaniljsås. Det var faktiskt väldigt lätt att göra! Sen överraskade jag min man genom att baka bullar. Det gick bra fram till sista plåten, som jag glömde i ugnen. Jag har svårt att sitta och vänta på att bullar ska gräddas. Så då sysselsätter jag mig med annat, såsom disk och idag gjorde jag ingefärsshot. Det straffar sig som synes, en plåt med svarta bullar.

Nåväl, nu var jag varm i kläderna och chockade min man genom att göra köttfärssås och spagetti till kvällsmat. Han tror nog att jag genomgått en personlighetsförändring, men jag lovar att den är högst tillfällig. Jag var bara pigg och uttråkad och min man är hängig, så det passade bra att jag hade kökstjänst idag. 

Förutom bak och matlagning, har jag städat, vikt tvätt och strukit. Nu känner jag mig som en äkta hemmafru. Det har gett mig 22 458 steg och det känns i benen. Nu ska jag strax lägga mig och läsa.






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar