tisdag 26 januari 2021

Spänning i livet

Nu för tiden får man glädja sig åt den lilla spänning man får i denna coronatrista vardag. För mig är det cyklingen som just nu får stå för spänning och utmaning. Även om jag har dubbdäck på framhjulet, är det stundtals slirigt när gamla cykelspår frusit till och jag vinglar till lite i spåret. Ibland känns det som cykeln går på räls. Ibland är isen knölig av alla fotspår. Bakdäcket slirar till lite och jag flinar lättat varje gång jag klarar att räta upp cykeln igen. Idag lyckades varenda växel trilla ur i en uppförsbacke och jag trampade plötsligt hysteriskt snabbt. Skrattade högt eftersom jag insåg hur tokigt det måste ha sett ut. Men jag klarade mig helskinnad både till och från jobbet. Faktum är att jag blir lite sugen på att prova att cykla mountainbike.

På kvällen gick Anette och jag 6 kilometer. Det blev kallare och kallare, men vi höll ett rätt bra tempo.

Min väg till jobbet  men bilden är tagen 2019



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar