onsdag 27 januari 2021

Att ta sig ur dvalan

Ikväll bestämde jag mig för att ta tag i träningen ordentligt igen! Just idag var det fortfarande ljust när jag kom hem från jobbet. Äntligen kände jag det där pirret och längtan efter att styrketräna. Kanske var det begynnande vårkänslor, vem vet? Jag tog i alla fall vara på den känslan och bestämde mig för att köra ett kort styrkepass med kettlebells. Det måste gå snabbt att få fram redskap, annars blir det omständligt. 

Jag gjorde axelpress (10 st x 3 set) och knäböj (6 st x 3 set) med 8 kg kettlebell,  marklyft med 12 kg vardera kettlebells (20 st x 3 set). Det tog 16 minuter och sen darrade mina ben- och ryggmuskler. 

Ett fjuttigt pass kan man tycka. Men när tröskeln är låg blir det av och det gäller att börja smått och öka. Jag är i alla fall glad att vara igång igen.





i


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar