söndag 11 april 2021

Helgens aktiviteter

Den här helgen har vi umgåtts med Sofie med familj. Igår arbetade jag i trädgården. Tre timmar höll jag på och försökte gräva bort små träd som jag inte vill ska växa bland vinbärsbuskar och vid päronträdet. Gud vad trött jag var i överkroppen efter de där timmarna. Märkligt nog fick jag ont i båda knäna av att gräva. Vad sägs om det?! Ja, men det är klart jag måste få konstigt symptom....

På kvällen var vi hembjudna till Sofie och David. Han bjöd på grillat som var supergott. Det är dyrbara ögonblick att få umgås med barnbarnen. Stella dansade och Nova sjöng. De är underbara!

Idag vaknade jag och kände mig stel i hela kroppen. Men efter frukost gav jag mig iväg på en joggingtur. Mitt mål var att orka jogga i 40 minuter och det fixade jag. Tyvärr kändes kroppen ännu stelare efter joggingturen, så det var väldigt skönt att yoga efteråt.

Innan lunch bytte jag gardiner i vardagsrummet. De vi haft tidigare släpper in för mycket ljus. Jag har köpt mörkläggningsgardiner som tråkigt nog var för korta. Men när jag satte dem i tv-rummet fick min man och jag en chock över hur mörkt det blev. Så det var lika bra att de inte hamnade i vardagsrummet. De gardiner jag nu har köpt var 3 meter långa! Så jag fick klippa av dem och fålla dem, väldigt trist men det blev ju bra till slut. 

Utomhus spirar våren försiktigt. Tulpanerna är på gång och ormöga, som har små blå blommor. I morgon ska det dock bli snö här. Inomhus börjar äpplegrenarna jag använde som påskris, att blomma. Våren är verkligen härlig!



Det är ett litet träd precis bakom
päronträdets stam. Den ska bort!

Här är ett till träd som ska bort

Jag har lyft bort de gamla stockarna som
var halvruttna. Nu ska de sågas i mindre
 bitar och köras bort.






Nöjd över att jag joggat 40 minuter







Jag har skaffat solskydd till blommorna 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar