torsdag 15 april 2021

Vissa dagar är fantastiska

Idag har jag haft en fantastisk dag, då det mesta har gått min väg. I alla fall har allt som betyder något för mig, landat helt perfekt.  Att det dessutom är vårväder gör inte dagen sämre. 

Ikväll har jag potatis i trädgården och njutit av sol och det svaga sorlet från grannar som också är utomhus. Jag älskar grannarnas småprat. Det låter så himla trevligt och jag får en igenkännande känsla. Det är som att vara utomlands och man hör människor runt en småprata. Väldigt trevligt! 

Men allt är inte guld och gröna skogar,  när man bor i villakvarter. Nej, nej! Vi har en i grannskapet som regelbundet varmkör sin motorcykel långa stunder. Han sitter och gasar/varvar långa stunder utan att någonsin köra på motorcykeln. Väldigt irriterande. 

Just idag gjorde han inte det, utan min fantastiska dag, förblev helt underbar. Jag hittade till och med en blåsippa i vår trädgård. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar