söndag 30 maj 2021

Bortskämd på mors dag

Mina döttrar skämde bort mig rejält idag! Jag fick en hängmatta, blomma, blomfröer och godis. Dessutom fick jag en grästrimmer av min man. Herregud,  jag fyller ju inte år, det är ju bara mors dag!

Min egen mamma har snart varit död i 10 år. Hon var helt osentimental och jag hörde henne aldrig prata om sina föräldrar med saknad. Det har jag tänkt på många gånger, sen hon dog. Undrar om hon saknade dem, men inte ville prata om det. Mina barn och min syster och jag pratar ofta om mamma. Hon var väldigt speciell, så det finns mängder av roliga händelser hon gav upphov till. Just där och då var de inte alltid roliga kanske,  utan till och med lite pinsamma. Men när vi sen tog upp det som hänt på nästa familjesammankomst, kunde vi skratta åt det. Min syster älskar att bre på lite, så det blev ännu mer komiskt.

Vi saknar mamma varje dag. Det finns mängder av små vardagliga saker som påminner om henne. Hon hade älskat sina barnbarnsbarn. Hon skulle ha blivit 87 i oktober. Hennes mamma, min mormor blev 97 år. Ibland känns det så jävla orättvist att mamma bara blev 77 år. Hon var så energisk och full av liv. Stark som en oxe,  men cancern besegrade henne.

Jag har i alla fall haft en väldigt fin dag idag. Snart kommer Sara vara hos oss var och varannan helg och vi hos henne. Hon har nämligen fått en lägenhet i Örebro och jobb i Nora. Vi kommer köra flytt under semestern. Från tredje våningen till tredje våningen... Tur man har lite muskler!

Foto: Steffanie Magnusson 

Foto: Steffanie Magnusson 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar