måndag 17 maj 2021

Styrketräning och skogspromenad

Äntligen fick jag till ett kort styrkepass! Jag gjorde bänkpress, skivstångsrodd, uppkliv och utfall i fyra rundor. Det tog drygt 20 minuter och var ett första försök att ta mig över tröskeln som just nu känns hög. Löpningen kommer i första hand för mig nu, men jag vill och behöver också styrketräna. När löpningen känns rolig, känns styrketräningen tråkig och vice versa. Troligen beror det på att upplevda framsteg känns roliga. När jag styrketränar sällan, blir det inga framsteg, vilket blir tråkigt. Samma sak blir det med löpningen, när jag inte har fokus på det. 

En aktivitet som alltid är lustfylld för mig, är promenader. Jag älskar att gå och känna hur axlarna sjunker och tankarna svävar fritt. Nu är naturen galet vacker dessutom. I morse när jag cyklade till jobbet i två (2!) regnjackor och hade ett par extra jeans med mig, var det mindre roligt i regnrusket. Efter byxbytet,  var jag i alla fall torr. Dagens regnjackor står emot regn oerhört dåligt, upplever jag. Så att bära två var en lyckad strategi,  kan jag säga. 

Lite hängande blev det också förstås









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar