söndag 29 augusti 2021

Maxad söndag!

Idag kände jag mig riktigt pigg. Tur var det, eftersom det blev en väldigt aktiv dag. Först var Kinna och jag på gymmet halv nio. Vid tio åkte min man och jag till Örebro och kikade på vilket innertak vi ska ha på altanen. 

När vi kom hem åt vi lunch och jag bakade en toscakaka, blåbärspaj och en hallonpaj. Sen klippte jag gräset. Herregud vad högt det växt! Det är nästan så jag blir sugen på att smaka på gräset. Det ser så saftigt och grönt ut. Än så länge har jag låtit bli, ha, ha. Fortfarande blommar det lite här och var i trädgården. Jag älskar de ängsblommor som slagit ut. De ser till och med bra ut i bukett.

Klockan tre kom alla tjejer och David på fika. Barnbarnen håller igång alla vuxna. Sara och William stannade längst och jag lyckades bli av med några krukväxter som Sara tar med till sitt jobb. 

När de hade åkt tog jag en springtur. Två kilometer uppvärmning och därefter 10 backintervaller. Svetten rann över kinderna så det kändes som om jag grät. Så skönt att få ta i lite! 

Eftersom det är söndag, har jag ägnat resten av kvällen åt att stryka kläder. I morgon kväll ska jag ut och äta i Örebro med några kollegor. Mysigt!






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar