söndag 30 januari 2022

Hammararm nästa?

Kan man få hammararm, precis som tennisarm, musarm eller padelarm? Troligen ligger jag i riskzonen efter dagens rivningsarbete. Idag har jag nämligen rivit delar av panelen i den nedre hallen. Den har jag ärligt talat aldrig gillat, så det gladde mig enormt att få ta bort den. Men man vet ju aldrig vad som finns under. Ibland skapar man själv mer jobb, när man river. Jag tyckte panelen som kom fram var så fin, att jag tycker vi kan ha den framme. Min man tycker vi ska vitlasera den, så det blir lite ljusare. En bra idé, tycker jag. 

Förutom att slita bort träpanel, skivor med tapet, sitter det papp med mängder av nubb. Nubben har stora huvuden som sitter tätt dikt an väggen. Jag använder ett stämjärn, hamrar på det så huvudet på nubben reser sig (i bästa fall) lite, så jag kan dra ut den med hammaren. Sex timmar höll jag på idag och träningsvärken är redan hemsk i båda underarmarna.  Även om snickare använder spikpistoler, förstår jag att de måste ha grymt med muskler.



 

Hallen där jag rivit panel och tapet.

Vid trappan var det stående panel






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar