söndag 30 januari 2022

Uppdatering köksrenovering

Min man har varit sjuk, så köksprojektet har stått still i två veckor. Förra helgen rensade jag ut grejer och organiserade om i lådorna, så att det ska gå lätt att fylla på de nya. 

Igår kände sig min man ok igen och började sätta ihop städskåp och skafferi. Äntligen har jag ett städskåp! Det känns underbart.  Men, men som du ser på bilderna är det kaotiskt på vår bottenvåning. Vårt hus är litet och det är verkligen inte trevligt att vistas på bottenvåningen nu. Jag undviker det för att slippa se det, under devisen "ur syn ur sinne". Men jag längtar efter att få allt på sin plats och att få göra en riktig vårstädning. 

Tyvärr är det inte bara köket som behöver bli färdigt. Två hallar måste fixas också. Den lilla hallen ner till källaren är nog den enklaste att fixa. Den lilla storleken blir nog en utmaning. Förmodligen kommer det bli trångt. Jag hoppas jag kan hjälpa till med den. 

I den stora hallen ska den gamla panelen rivas och golvet ska bytas. Jag vill ha heltäckande panel i båda hallarna och i köket. Det passar med en gammaldags stil, tycker jag. 

Den större hallen med dörrhål till den
mindre "källarhallen"

Materialförråd i vardagsrummet


Här ska kyl och frys stå

Perfekt städskåpsinredning som går
att dra ut


Taklist på plats så elektrikern kan komma!

Städskåpet till vänster och två skafferi-
skåp till höger om det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar