onsdag 23 februari 2022

Styrketräning och skidåkning

Idag hade jag sällskap av Kinna igen på gymmet. Träningen blir så mycket roligare när man är två! Förutom att man blir peppad och orkar mer, är det skönt att passa på och ventilera livet i allmänhet. Vi har känt varandra i snart 47 år. Så vi kan varandra rätt bra. Vi tränade överkroppen idag genom latsdrag, rodd, bänkpress,  axelpress, hängande knäuppdrag och plankan. 

Min man hämtade mig efter jobbet. Jag skyndade mig att äta ett par mackor och sen åkte jag till Våtsjön och åkte längdskidor. Åh, vad jag njöt! Det var ett superbra glid, så det gick lätt att åka. Det enda som oroade mig var, att jag åkte på is och på ett par ställen hade isen smält lite. Jag hade ingen lust att vinterbada, särskilt inte med skidor på. Det gick förstås bra och jag oroade mig i onödan. När jag hade åkt 4 kilometer började det mörkna så mycket att jag fick ge upp. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar