måndag 21 februari 2022

Fem ton järn, snöskottning och målning

Idag har inte huvudet varit med alls. Träningen gick bra i morse och jag lyfte fem ton sammanlagt. Bänkpress, marklyft, knäböj, latsdrag och hantel curl. Sen gick jag i snöovädret till jobbet. När jag nästan var framme upptäckte jag att jag hade glömt att byta från gymskor till ytterskor. Mina Adidas stod alltså kvar på gymmet. Asch, jag hämtar dem på lunchen, tänkte jag. 

När jag kom in på jobbet och såg mig i spegeln brast jag ut i skratt. Mascaran hade runnit i snöovädret så jag såg ut som en sorglig clown. Jobbet rullade på men så skrev jag ut en användarhandbok till ett digitalt fakturasystem. Det var bara det att jag råkade skriva ut den i A3 format. Så nu har jag en jättelik handbok...

På lunchen gick jag till gymmet igen. Skorna stod kvar så fint och det var ju skönt. På väg till och från jobbet passerar jag under en bro där E18 går. Precis när jag kom och gick där, körde en bil så nära kanten att en stor isklump ramlade ner rakt i huvudet på mig. Som tur var hade jag luva på mig som dämpade och skyddade skallen. 

Min man hämtade mig och körde hem mig från jobbet idag. Skönt! Herregud vad snö det hade kommit hemma! Jag skottade en lång stund och då var det ingen fördel att ha lyft 5 ton på morgonen. Armarna var redan trötta när jag började skotta. Till slut var det tillräckligt snöfritt i alla fall. 

Efter kvällsmaten var det dags att måla väggarna i hallen. De är besvärliga att måla, eftersom de inte är släta. Det går åt en hel del färg och jag är trött i armarna. Som tur är målar jag växelvis med höger och vänster hand/arm. Idag har elektriker varit här och dragit lite el. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar