lördag 19 februari 2022

Padel och målning i hall

Vilket underbart väder det har varit idag! Sportlovsväder de lux! Som vanligt har jag spelat padel på morgonen. Idag var Petra bortrest, så Sofie, Simon och jag spelade själva. Efter 20 minuters spel två mot en mot Simon, spelade vi resten av tiden två mot en på ett rullande schema var femte minut. Det blev en riktigt svettfest! 

På förmiddagen åkte min man och jag för att köpa färg. Spärrgrund behöver vi till de trärena väggarna. Vi köpte en ljusgrå färg till hallen på bottenvåningen, samma kulör till trappan upp och en mörkare grå till väggarna i trappan och på övervåningens hall. När vi hade handlat grillade min man korv och vi satt i solskenet och åt lunch. Båda somnade till i fåtöljerna när vi njöt av sol, taldropp och fågelkvitter. 

Efter tuppluren blev jag pigg och målade nedre hallen med spärrgrund. Två strykningar gjorde jag. Den första gick enormt trögt. Slurp, så var färgen inne i väggen. Andra strykningen gick galet snabbt, så nu förväntar jag mig att två lager ljusgrått ska gå riktigt smidigt att måla. Men först ska jag spackla på några ställen. Det finns en hel del hål att sätta igen så att säga.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar