onsdag 23 mars 2022

Backintervaller och lite annan motion

Idag cyklade jag till och från jobbet och på lunchen blev det en härlig promenad i solen. Jag utforskar kvarteren i närheten av jobbet. Det varierar mellan villor, hyreshus och industriområde, väldigt varierat med andra ord. 

Ikväll blev det backintervaller och det var evigheter sen jag sprang det. Som vanligt värmde jag inte upp, vilket är dumt. Särskilt dumt är det när man nyligen har vrickat foten. Självklart trampade jag lite snett ett par gånger de två första intervallerna.  Som tur är gick det bra. Åtta intervaller hade jag tänkt att springa, men jag sprang faktiskt nio. 

Jobbigt var det. Luftrören pep och jag flåsade likt en astmatisk hund. Men det ska ju vara nyttigt med intervaller,  har jag hört...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar