tisdag 18 oktober 2022

När tisdag inte är tristdag

En gång i tiden kallade min kollega tisdagar för tristdagar. På den dåvarande arbetsplatsen slutade vi alltid sent på tisdagar. Varje tisdagseftermiddag innehöll möten. Möten som alltför ofta upplevdes som oändligt långa. Det blev svårt med fokus. En kreativ kollega kom på att vi i smyg kunde spela bingo under stormöten. Varje medarbetare fick en bingobricka med olika favoritord som vår dåvarande chef använde. Det kunde till exempel stå utvecklingssamtal, läroplanen, elevinflytande, föräldramöte, kursplaner, matriser m.m. När någon fick bingo, skulle denne hosta rejält. Plötsligt blev de här långtråkiga stormötena väldigt underhållande. Det hostades och skrattades. 

Nu upplever jag inte att tisdagar, eller någon annan veckodag, är trist. Idag inledde jag med styrketräning tillsammans med Camilla. Det blev pulldowns, bänkpress, bicep curl, hantelpress, ryggresningar, plankan och sidoplanka. 

Efter jobbet gav jag mig iväg på ett kort distanspass. I början frös jag, men blev snabbt varm. Jag testade de nya Salomonskorna. De var förvånansvärt mjuka och följsamma i sulan. Men kändes lite mindre dämpande än mina asics. Risken är väl att jag kommer känna av hälarna i Salomonskorna. Bäst att introducera dem långsamt! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar