tisdag 1 november 2022

Kvällsrunda i mörker

När jag kom hem från jobbet låg min man på soffan och slappade. Han hade planerat att göra varm choklad med vispgrädde och mackor och så blev det. Varm choklad väcker barndomsminnen, då det i många år var det jag drack till frukost. Jag minns inte när jag bytte ut chokladen mot kaffe. Men troligen var det efter jag fått barn. Nu för tiden behöver jag koffeinkicken om morgnarna. 

Efter måltiden bytte jag om och gav mig iväg på en joggingtur med Sara som sällskap i lurarna. Skönt med sällskap, även om jag är ensam om att jogga I mitt eget tempo. Jag lyssnade på Sara och glömde bort vad jag höll på med. Det blev som om jag gick på autopilot och bara trummade på. 

Nöjd och glad gick jag den sista biten hem och då började det regna så smått. Ibland har jag verkligen tur med vädret. Även om jag gärna hade sprungit vid lunchtid när solen plötsligt sken så härligt. Fast jag klagar verkligen inte på det här milda vädret!




Provade att ha denna fina "buff" runt
halsen idag. Jag har fått den av syrran
❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar