tisdag 6 februari 2024

Februari en månad för läsning, så här kommer boktips!

När fåglarna kvittrar och solen värmer så snön smälter och droppar från taken, är det lätt att få vårkänslor. Men februari är en vintermånad och i morse märktes det när det var minus nio grader. Ikväll skulle jag ta en springtur. Huttrade tog jag de första löpsteget och kände hur andningen blev kippande och ytlig i den isiga motvinden. Fy fasen vilka tråkiga förutsättningar! Jag vände hem innan jag kommit en kilometer, fick vinden i ryggen en stund. Sen promenerade jag hem. Det ska vara kul att röra på sig, inte en plåga.

När jag kom hem yogade jag i tjugo minuter. Mina fötter krampade en lång stund. Det händer mig ofta nu för tiden. Idag tror jag det berodde på kylan. Jag är glad att jag håller i med yogan. Nu ska jag läsa en bok av min nya favoritförfattare Laura Dave som bland annat skrivit "Det sista han sa". Jag har köpt två till böcker av henne. De finns inte på svenska ännu. När man läser böcker på engelska blir utbudet av författare och böcker så mycket större. Jag har hittat en fantastisk ungdomsförfattare också, nämligen Ali Novak. När det är kallt, mörkt ute passar det fint att läsa. Mig passar det alltid att läsa, oavsett årstid. Men en del gillar att göra det vintertid. 




Jag har läst "Det sista han sa" och "The first husband". Hon har ett grepp om läsaren från första sidan. Jag vill nästan inte börja i den här boken alltför sent på kvällen, eftersom jag har svårt att släppa den.

Nu har jag beställt "The Heartbreakers" och "Paper Hearts" av Ali Novak. Den senare var tillfälligt slutsåld, så det spörs om den kommer.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar