måndag 26 februari 2024

Snart mars månad

Februari har varit en skitmånad, när det gäller träning och motion. Gång på gång har jag varit hängig och förkyld. Förra veckan klarade jag inte ens att yoga. Inte kan man stå i hunden med huvudvärk och rinnande näsa. Men jag har inte varit hälften så dålig som min man, så jag ska inte klaga. Jag har klarat att jobba.

Idag är jag inte frisk, men så mycket bättre att jag tänker att en långsam löptur hägrar snart. Jag tog en omväg på promenaden från jobbet idag, för att känna lite hur det kändes. Det kändes riktigt bra. Ett bra första steg för att testa kroppen. Men jag inser att det kommer kännas kämpigt med första speingturen efter ett par veckors uppehåll.  Skönt att isen smält undan och det inte längre är halt. 

Snart är det mars och vår, vilket är underbart. Vi har allt det härliga framför oss nu: plusgrader, sol, vårfåglar, grönt gräs, blommande blommor och träd. Springturer med efterföljande dopp i sjön och glassätande. Jag längtar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar