söndag 3 mars 2024

Dubbelpass

I förmiddags blev det en kort springtur. Alltså det går galet trögt att springa, men det går ju över så småningom. Jag värmde upp med en kilometer jogging, därefter sprang jag sex intervaller. Joggade långsamt igen och sprang några till intervaller. Knappt fyra kilometer blev det och jag var rejält trött efteråt. 

Skönt att det är mindre isigt nu! Äntligen behöver jag inte vara rädd för att ramla. Dessutom var det skönt ute trots att det regnade. Idag var det många ute och promenerade. Det märks att fler njuter av halkfria vägar.

Min man bakade hemmagjord pizza och bjöd på till lunch. En kort vila efteråt och sen hämtade jag Kinna och vi åkte till gymmet. Vi tränade kabeldrag, rodd, tricep press, hantelpress och en märklig övning för nedre ryggen som inte går att beskriva. Vi använde även en kettlebell och tränade sidan och nedsänkta marklyft. Efteråt kändes det som jag fått massage, väldigt behagligt. Det beror på att jag hade låga vikter och koncentrerade mig på att göra varje övning korrekt.

Ikväll har jag också genomfört veckans tredje yogapass. Så veckan avslutades i alla fall starkt. Fortfarande är jag snuvig och lite hostig. Hoppas det släpper helt snart!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar