onsdag 6 mars 2024

Stjärnklar joggingtur

Vilken härlig dag och kväll det varit och är. Vindstilla, någon minusgrad och stjärnklart. Lite tråkigt att det är sådana ljusföroreningar i stan, så det är inte helt lätt att se dem. Syrran har det desto bättre på vischan utan gatubelysning. 

Ikväll kändes det lättare att springa, tack och lov! Inte en enda människa mötte jag. Lite mörkrädd är jag, men inte för människor utan för vilda djur. Plötsligt stod två hjortar på vägen och stirrade på mig. De är rätt stora. Vildsvin och älgar vill jag också undvika. Jag har mus- och råttfobi, så om något prasslar till och rör sig, utgår jag alltid från att det är en mus eller råtta och hoppar högt samtidigt som jag skriker till. Har jag då sällskap, kan hon också börja skrika utan orsak. Ha, ha panik smittar verkligen. I kväll mötte jag bara hjortar tack och lov!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar