torsdag 16 maj 2024

Långpass med paus

Varmt, soligt och underbar doft av hägg på min runda idag. Jag bestämde mig för ett långpass till Sandviken. Min favoritrunda som är så vacker. Det började bra. Benen kändes pigga och flåset mycket bättre. Troligen är den värsta lövsprickningen över nu, istället är det pollen. Jag knatade på till Sandviken,  runt udden och där började jag tappa orken. Jag insåg att jag behövde dricka något och äta något salt. Det blev ett stopp på Lidl där jag köpte Cola Zero och en salt kringla. Långsamt knallade jag samtidigt som jag åt och drack. 

Sen tog jag vägen över Köp-City och joggade hemåt. En kilometer uppför och sen belöningen,  två kilometer nerför och då var jag uppe i 8 kilometer sammanlagt och promenerade hemåt. Både hälarna och benhinnorna känns ok. Men så hade jag på mig mina nyaste löparskor med rejäl dämpning i.









I det här huset bodde jag mina första
7 år





Lite stretch efteråt 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar