torsdag 15 augusti 2024

Springtur i härligt sommarregn

Så varmt det har varit idag! Mot kvällen mörknade det alltmer på himlen och det började blåsa lite svalare. Ett lätt regn föll och plötsligt kändes det lite, lite svalare. Jag bytte om och gav mig iväg på en joggingtur. Det var helt underbart att springa och bli svalkad av det lätta regnet. 

Benen kändes dock stumma, framförallt i vaderna. Varje gång jag stannade och fotograferade, passade jag på att stretcha lite. Sen gick det bättre ett tag, tills nästa problem dök upp. Skorna kändes för hårt snörda, så hårt att det gjorde ont i båda vristerna. Där fick jag, för att jag var noggrann och snörade upp dem innan jag tog på mig dem! Annars brukar jag bara trä på mig skorna med hjälp av ett skohorn och inte dra åt snörningen.

Så efter 4,5 kilometer gav jag upp, stannade, lättade på snörningen och gick en dryg kilometer hem. Jag njöt av regnet som en törstig i öken - underbart! När jag kom hem plockade jag lite blåbär från mina buskar i trädgården, så gott! 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar