söndag 18 augusti 2024

Min helg

I går var Sofie och jag på loppisrunda och därefter fika. När jag kom hem körde jag 10 skottkärror med jord. Enligt min klocka gick jag 2 kilometer. Blev väldigt bra med lite jord på framsidan. Jag ska köra mer jord framöver. Trädgårdsarbete är något som aldrig tar slut.

På eftermiddagen kom Steffanie, Albin och Svante. Jag hade plockat äpplen och gjort en smulpaj. I år får vi rekordmånga äpplen som allihop är fina. Grannen har ännu fler äpplen så det verkar vara ett "äppelår". Däremot är päronen mindre än någonsin,  många men små.

En mysig lördag hade vi helt enkelt. Den avslutades med en tur på landet för att kika på en potentiell sommarstuga Steffanie tipsat om. Min man blev inte lika begeistrad som jag. Ibland har han svårt att se potential i projekt. 

Idag var det dags för en springtur.  Vädret var mulet och fuktigt med lite blåst. Tvätten ville inte torka på strecket, det är ett säkert tecken på att det är hög luftfuktighet. Jag sprang en bit på min favoritrunda. När jag inte har lust att springa, är det ett bra knep att ta favoritrundan. Att springa och titta på vackra vyer, helst vid vatten älskar jag. Idag skällde en hund på mig, så jag hoppade högt och både jag och hundens matte skrattade lite nervöst. Många hundar gillar inte löpare, eller om de gör det och vill jaga ikapp som en rolig lek. Själv tycker jag inte det är roligt...

När jag kom hem bjöd min man på lunch och sen klippte jag gräset, fyllde trädgårdstunnan med grenar vi sågat från päronträdet. Sen satt jag i solen med en bok. 









Fullmåne igår kväll 








Lite till höger nedanför trappan, är de
10 kärnorna jord.

Nej, tyvärr ingen bra bok, men jag klarar
att läsa ut den i alla fall. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar