torsdag 5 september 2024

Middag en torsdag

Ikväll var vi bjudna till Steffanie, Albin och Svante. Steffanie bjöd på älgstek, rödvinssås, kokt potatis och grönsaker. Ingen dålig middag en torsdag kväll! Lilla Svante är helt galen i sina försök att stå och gå. När han stod upp och höll mig i händerna gjorde han plötsligt ett jämfota hopp. När han knäböjer, är han djupt nere och studsar liksom upp. Likaså skjuter han ifrån med fötterna när han kryper. Det har jag aldrig sett tidigare. 

Vilken värme vi har! Jag bakade två smulpajer till morgondagens fika. Herregud vad varmt det blev i köket. När den andra pajen var i ugnen gick jag ut och vattnade blommor. Ärligt talat är jag lite trött på att vattna. Men pelargonerna, dahliorna och en ros är fulla i blom eller knopp. Då har jag inte hjärta att låta dem dö. Luktärtorna har jag däremot skrotat.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar