måndag 22 april 2019

En bättre måndag i Faliraki

Semester och vilovecka från träningen! Underbart! Just nu är min man och jag på Rhodos. Hastigt och lustigt blev det så och det blev riktigt bra! Märkligt nog, är det kyligare här än hemma idag. Vi har runt 16 grader, sol och blåst trots att vi är på östkusten i Faliraki. Hotellet ligger på landet, kan man säga. 

Efter frukost tog vi en promenad och utforskade omgivningarna.
Vi såg bland annat två åsnor, två tjurar och en påfågel. Jag gillar verkligen att vara här på våren när allt är grönt och fräscht. Ängarna svämmar över av olika blommor, fåglarna kvittrar och himlen är knallblå.

Övriga noteringar så här långt: vi har hamnat på ett hotell som älskar att spela musik. Inte vilken musik som helst, utan musik från slutet av 70-talet. Blev riktigt nostalgisk när jag sjöng med i bland annat Bee Gees låtar. Det är flera ryssar här och en av dem går från poolen till baren i sina lyftarskor. Ha, ha för ett par månader sen visste jag inte ens hur lyftarskor såg ut. Själv skulle jag aldrig slita ut skorna mer än nödvändigt och endast använda dem när jag lyfter. Men det är ju jag det...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar