lördag 27 april 2019

Evita hotel, Faliraki

Den här resan var mycket prisvärd med all inklusive för två personer. Boendet har varit jättebra, även om rummet känns litet. Sängen är väldigt skön att sova i, men bestod av en madrass och ett täcke. Nu gick det förvånansvärt bra att dela täcke, men alla kanske inte har lika lätt för det. På rummet finns en tv där alla kanaler är gryniga. Strykjärn använder jag ofta, när jag är på resande fot, det fanns det inte i vårt rum. 

I badrummet finns det dusch, men ingen hylla att ställa tvål och shampo på. Det finns bara en krok till en liten handduk och stången till de stora handdukarna var väldigt smal, så man får vika handdukarna när de ska torka. Handfatet är omgärdat av en opraktisk träskiva som är känslig för vatten. Det finns en helt ok hårfön. 

I "hallen" finns två garderober med stänger och en hylla över dessa. Jag behöver flera hyllor till mina kläder. Som tyvärr ofta är fallet på hotell, fanns det få klädhängare. Mitt emot sängen finns ett litet kylskåp och skrivbord. På balkongen finns ett bord, två stolar och en torkställning.

Med små förbättringar skulle rummet vara mer funktionellt. Badrummet är nog det jag har irriterat mig mest på. Ett sånt fint badrum och så är det så opraktiskt, det är ju trist!

Hotellet består av flera byggnader (8) på ett stort område. Det finns vattenrutschkanor i en pool, en liten barnpool och en större pool. Vattnet i poolerna var inte uppvärmt, men jag vande mig efter en stunds ivrigt simmande. Det finns en supermarket på hotellet.

Nu när det har varit svalt ute om morgnar och kvällar, har matsalen snabbt blivit fullsatt. Därför har vi ätit vid sju om morgnarna och tidiga luncher och middagar. Mat och dryck har varit helt okej. Själv passade jag på att prova mycket av de vegetariska rätterna och de var riktigt goda. 

Personalen på hotellet är så himla gulliga allihop oavsett om de arbetar i receptionen, serverar eller städar. Rummet städas varje dag grundligt och de torkar golven i korridorer och gemensamhetsutrymmen flera gånger per dag. Golven består av mellangrå stenplattor som allt syns på (väldigt opraktiskt!) så jag tror det är därför de torkar dem så ofta.

Personligen tycker jag läget på hotellet är ett stort plus, eftersom jag gillar landsbygden och den vackra naturen. Men jag hörde andra hotellgäster ondgör sig över hur långt det var att gå till centrum (en kilometer skulle jag tro, vilket är inget avstånd att prata om, tycker jag) och hur de fick muta sina barn för att de skulle gå.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar