fredag 30 augusti 2019

Fredagsfys

Ha, ha typiskt att jag skrev att jag var pigg igår, för i eftermiddag blev jag plötsligt så in i märgen trött. Kan ju bero på att jag inte hann äta lunch förrän klockan 15. Faktum är att jag slumrade till efter "lunchen " . Jätteskönt,  men tyvärr kände jag mig inte ett dugg piggare. Men, jag hade bestämt mig för att träna, så jag tog mig samman, bytte om och satte fart.

Lite lätt uppvärmning gjorde jag med hjälp av trx övningar. Fortfarande känner jag av sträckningen i muskeln i övre delen av magen och måste därför tänka mig för lite. Den kändes till och med när jag hängde. Än så länge har jag inte vågat prova att gå armgång. Inte på grund av magmuskeln,  utan för att jag är orolig för hur jag ska klara att hänga i en arm. Tänk om axeln/axlarna pajar av belastningen? Jag är ingen nätt liten person, hrm. Ikväll provade jag i alla fall att gå armgång med tåspetsarna i som stöd. Men kanske att jag vågar att lite försiktigt prova att hänga i en arm snart.

Nåväl, efter min uppvärmning satsade jag på ett pb i bänk. Jag lyfte stången (20 kg) 10 repetitioner i 15 set. Mellan varje set gjorde jag 20 rumplyft. Mellan vart femte set hade jag en längre vila och var uppe och gick.

Japp, jag fick mitt pb, eftersom jag aldrig tidigare har bänkpressat 3 ton på ett träningspass. Nu är musklerna i armarna och nedre delen av magen  lite skönt ansträngda och jag är ännu tröttare. Det ska bli oerhört skönt med sovmorgon i morgon!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar