torsdag 29 augusti 2019

Att komma in i rätt rytm

Snart har jag jobbat i fyra veckor efter semestern.  Varje höst tycker jag det tar tid innan jag vänjer mig vid arbetsrytmen. Det här med att ta med matlåda, lägga sig i tid om kvällarna,  stryka kläder m.m. Den här veckan är den första veckan då jag har känt mig riktigt pigg och det trots att katten släpade in en levande mus i natt. En mus hon släppte taget om och som då sprang och gömde sig. Jag har väl nämnt att jag nästan har fobi mot möss? Spindlar och ormar lämnar mig oberörd,  men möss och råttor ger mig rysningar. Nattens mus sprang till slut ut genom den öppna balkongdörren och försvann spårlöst till kattens förtret. Själv hade jag svårt att somna om efteråt.

Trots störd nattsömn har jag varit pigg idag. Vid halv sju åkte jag till syrran och vi tog en promenad.  Det har regnat här, så det doftar gott och även om det fortfarande är varmt känns luften friskare. En dryg timme var vi ute. I morgon åker syrran till Stockholm för att springa Tjejmilen på lördag. I år har hon tränat i flera månader så hennes tid kommer att förbättras rejält. Det är så roligt när träningen ger fina resultat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar