måndag 25 november 2019

När träningsvärken sätter krokben

Idag var det dags för en joggingtur igen. Egentligen skulle jag ha tagit en tur redan igår, men jag kände mig inte helt hundra. Men idag blev den av och herregud vad träningsvärken i vaderna plågade mig! Benen kändes tunga, stela, stumma och jag stapplade fram tills jag kommit 3 kilometer,  då vände det lite. Fem kilometer blev det idag igen. Långsamt, långsamt försöker jag öka längden på passen. Trögt går det. Orken tryter ofta vid fem kilometer. Idag var det inte så underligt med tanke på träningsvärken.

Min plan är att så småningom lägga till intervaller ett par pass per vecka. Tyvärr brukar jag få problem med benhinneinflammation när jag springer intervaller. Därför försöker jag få rutin på joggingen först, för att vänja benen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar