onsdag 26 februari 2020

När man ökat i vikt

Så skönt att kunna promenera till och från jobbet utan att få ont i höften! Tyvärr har de här veckorna utan motion gjort att jag har ökat i vikt. Det är typiskt mig att äta sämre också när jag rör på mig mindre. Jag är expert på att tröstäta eller att äta onyttigt när jag är uttråkad. När jag ändå inte kan göra något/röra på mig så äter jag istället.

Ja, så nu har jag en period framför mig då jag måste vara fokuserad på att äta mindre sötsaker och röra på mig så mycket det går. Frukost, mellanmål och lunch brukar fungera bra för mig. Kvällarna är bekymret och det är ofta då jag gör de dåliga valen. Det gäller att inte ha frestelser hemma. Efter ett par dagar utan godis, brukar det gå lättare för mig. Jag har ingen lust att äta på ett särskilt sätt, typ någon form av diet. Istället skippar jag godis och fikabröd.

Foto från morgonens promenad 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar