söndag 20 september 2020

Åh, vilken jädra jobbig övning!

 Idag fick jag till veckans tredje träningspass,  hurra! Som uppvärmning gjorde jag utfall framåt, fyrstående arm- och benöyft, och en ens höftlyft. Jag följer ett program i Mized, så sen kom superset med knäböj med stång, eller jag kanske ska säga frontböj och från sittande ska man upp och pressa stången över huvudet.  Fy tusan vilken hemsk övning! Frontböjen gick bra, men att skjuta upp sig och pressa upp stången så axeln blev helt utlåst tog förbaskat mycket på bålmusklerna. Jag orkade inte 10 strikta, utan fick nöja mig med 8, därefter var den andra övningen låg rodd som gick lätt och alldeles för snabbt! Men tre varv med dem övningarna och hela kroppen kändes skakig. 

Nästa superset var utfall framåt med hantlar (jag tog vikter) och bicep curls. 

Tredje övningen var höftlyft med skivstång eller viktplatta, jag tog en kettlebell och hög rodd med hantlar. 

Fjärde övningen innebar bålfokus, vilket kändes som ett hån för mig som redan var slutkörd i bålen. 20 mountain climb kombinerat med övning där jag låg på rygg och sträckte ut armar och ben. Hemsk övning det också. Efter passet var jag helt slut! Egentligen hade jag tänkt jobba i trädgården lite, men det fick jag skippa. 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar