tisdag 22 september 2020

Bettskena, mammografi och träning

 Ja idag hämtade jag bettskenan. Hoppas den hjälper mot mitt tandgnissel! Alltför ofta har jag vaknat om nätterna och haft ont i tänderna på grund av gnisslet. Jag har gnisslat tänder sen jag var liten, så jag har inget hopp om att jag ska slita. Nästan exakt 3000:- kostade bettskenan. Dyrt men nödvändigt!

I eftermiddags var jag till USÖ på mammografi. Det är inte helt behagligt, men viktigt. I det här fallet tycker jag det är fantastiskt att mammografi är gratis. Personalen är så himla gulliga där, trots att kvinnor kommer och blir undersökta på löpande band. På hemvägen lyckades jag köra fel och trasslade mig runt i Örebro. Men till slut kom jag rätt, tack och lov!

Ikväll har jag huvudvärk och ingen lust att träna. Men programmet jag följer i Mized är snabbt svklarat, så tröskeln blir låg. Jag värmde upp med höftlyft, utfallsgång, knäböj. Sen följde superset med: 

10 per sida uppkliv på låda med vikt och 10 knäböj med viktplattor (mina hantlar är för lätta) på axlarna.

 10 knäböjaxelpress med viktplattor (mina hantlar är för lätta) 10 utfallsgång med vikt.

10 korsande utfall med vikt och rodd med hantlar i planka.

10 sittande rotationer med viktplatta, planka med benlyft. 

Sen var jag både genomsvettig och flåsig. Ett riktigt bra avslut på den här tisdagen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar