tisdag 29 september 2020

Att ställa om lite

Vad är viktigt i livet? För mig är familjen viktig och för att jag ska ha kraft och ork till den, behöver jag vara i bra skick. Därför bestämde jag mig för att ställa om lite, för att göra det enklare för mig själv. Det innebär att jag har avsagt mig uppdraget som biträdande rektor  om 30 %. Jag hamnade nämligen i den där typiska fällan att fortsätta jobba 100 % som specialpedagog och samtidigt arbeta mer än 30 % som biträdande. Det gick inte ihop. Nu är jag tillbaka på heltid som specialpedagog och det känns som en lättnad.  

Idag har jag till exempel promenerat till och från jobbet i godan ro, istället för att cykla som en tok för att hinna ha mer arbetstid på jobbet. När jag kom hem hade jag ork kvar till att träna. Det blev höftlyft,  utfall, knäböj, armhävningar, axelpress, hantelrodd, plankan och fällkniv. 

Det var längesen jag tränade så mycket ben. Eftersom jag har haft problem med höften har jag fokuserat på överkroppen. Men nu känns höften mer och mer stabil (ta i trä!). 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar