torsdag 18 november 2021

Novembers prioriteringar

Just nu prioriterar jag sömn, träning och vila. Det är mycket på jobbet. När man jobbar inom skolan tar aldrig uppgifterna slut. Hur snabb man än är, trillar det in nya arbetsuppgifter så gott som varje dag. Det är bara något man måste förhålla sig till. Ibland lyckas jag sämre med det och blir stressad. 

Tyvärr lyckas jag väldigt dåligt med sömnen, trots att jag verkligen vill lägga mig i tid och sova till fem. I morse vaknade jag före klockan fyra och gick upp tjugo över fyra. Att ligga och vända och vrida sig i sängen, är bland det sämsta jag vet. Nej, bättre att gå upp! Det blev en rejäl grötfrukost och seriemys. En mjukstart helt enkelt. Trots att jag sovit uselt hela veckan, har jag klarat att jobba, motionera och träna. Man klarar mer än man tror! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar