fredag 21 januari 2022

Bra morgonpass

Klockan fem masade jag mig ur sängen idag. Morgonträning är inget som på något sätt går automatiskt för mig. Allt är förberett in i minsta detalj kvällen innan. Ändå gjorde jag ett vanemässigt misstag idag. Efter frukost, toabesök och tandborstning duschade jag, innan jag kom ihåg att jag skulle träna och hoppade ur duschen och fnissade åt mig själv. Hjärnan är verkligen inte med så tidigt på morgonen, ha, ha. Efter ha skrapat bilen var jag på plats strax efter klockan sex.

Först värmde jag upp och sen tränade jag rygg, utfall, knäböj, bänkpress, latsdrag, hantel curl, bensänkningar (mage) och axelpress. Det gick riktigt bra, trots att det var morgonträning. Hela kroppen kändes öm, varm och levande. Bästa känslan när man tränar. 

Kanske gick det bra idag för att jag har fokuserat på sömn den här veckan. Jag har lagt mig så tidigt att jag har fått nära 8 timmars sömn per natt. Det gör stor skillnad att sova så länge man behöver. 


Folktomt och skönt på morgonen 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar