onsdag 16 februari 2022

Att övervinna inre motstånd

Den här veckan har jag som mål att styrketräna tre gånger. Men i morse kändes det tufft att gå upp. Dels var jag bortbjuden igår och där intogs lite bubbel. Jag var hemma före klockan 21, så sent blev det verkligen inte. Men efter en "utekväll" blir jag uppåt och får svårt att varva ner och somna. När jag väl gjorde det, vaknade jag tjugo i två på natten och kunde inte somna om. 

Tur då att jag som vanligt hade förberett allt minutiöst. Det var bara att hoppa i träningskläderna, greppa jobbväska, träningsväska och åka. Jag skjutsade min man till jobbet och styrde sen mot gymmet. Tanken på att istället åka hem och ta det lugnt dök upp, men jag lyckades övervinna motståndet och åkte till gymmet. 

Idag blev det utfall med kettlebell, frontböj med kettlebell, svingar med kettlebell, lastdrag och bänkpress. Jag upplevde att jag genomförde ett lugnare pass, men sammanlagt lyfte jag 4,5 ton. Skönt att det blev ett pass som jag hade planerat! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar