söndag 23 oktober 2022

Händelserik söndag

Kvart i nio i morse hämtade syrran mig, så åkte vi till Örebro. Det var nämligen dags för mammografi för mig. Syrran var snäll och skjutsade mig. När jag stod utanför väntrummet, trodde jag det var stängt, så mörkt och tomt som det var. Men icke, jag fick genast komma in och ett, tu, tre var det klart. Syrran hann inte ens betala parkeringsavgiften förrän jag var färdig. 

Efteråt tog vi en frukost på Java. Det är mysigt och känns lyxigt med deras fantastiskt goda bröd. Vi testade även ett par chokladbakverk, innan vi åkte hem igen. 

Hem och slappa lite innan jag bytte om och gav mig iväg på veckans långpass. Det är inte klokt hur mycket lättare det går att jogga på helgen, när man vilat, jämfört med en vardagskväll! Jag känner att jag kan "trumma på" i en evighet under en vilodag. Efter en arbetsdag känns det däremot väldigt mycket kämpigare. Men jag antar att det är de där korta, kämpiga passen som ger en pannben. Ofta är tempot dessutom betydligt snabbare. Jag vill ju "bli av" med uppgiften så snabbt som möjligt,  ha, ha.






Älskar färgerna i naturen nu!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar