fredag 28 oktober 2022

Så var arbetsveckan slut

Tiden springer iväg och till helgen går vi över till vintertid. Tråkigt att det blir mörkare ännu tidigare om kvällarna. En kort tid blir det ljusare om morgnarna, men det känns inte lika viktigt som ljusa kvällar. 

I morse tränade jag och Camilla på gymmet. Det blev rodd, bänkpress och pulldowns. Jag har sträckt en muskel i magen, vilket inte är första gången. Statiska övningar som plankan år bra, medan bensänkningar och situps är smärtsamt. Men det släpper väl snart. 

Till min stora glädje har jag ökat vikten bra i pulldowns. Startvikt var 30 kilo på åtta repetitioner. Idag råkade Camilla ställa in den på 50 kilo till mig och till min förvåning klarade jag 8 repetitioner på ett bra sätt. Även bänkpress går bra nu, även om jag inte har maxat. Skön känsla när det känns lätt! Så om det kändes tungt igår, kändes det lätt idag. Trots att jag sovit för få timmar, då jag hade svårt att sluta läsa en bok.

Inte fick jag träningsvärk runt knäskålarna av gårdagens knäböjshopp med skivstång. Lite besviken är jag över det, eftersom det kändes som en effektiv övning. Kanske har jag sprungit så mycket att musklerna är härdade?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar