söndag 30 oktober 2022

Söndag och långpass

Igår kände jag mig hängig, så det passade bra att det inte blev någon padel. Istället städade jag och slappade hela dagen. Kanske inte så konstigt att jag kände mig trött. Under veckan har det blivit fyra dubbelpass, transportcykling, promenader och endast två vilodagar. 

Idag kände jag mig piggare. En vilodag med mycket mat gör susen! Så jag utmanade mig själv att utöka långpasset med 10 minuter och det gick finfint. Ända tills jag stannade, då fick jag nämligen känning av löparmage. Som jag avskyr det! Jag vet aldrig när det händer mig, bara att det gör det lite då och då. Tursamt nog släppte magvärken när jag nästan var hemma. 

Oktober blir en toppmånad när det gäller träningspass och kvaliteten på dem. Idag blev det lite trail löpning. Dels är det mysigt och avkopplande att vara ensam i skogen. Dels bromsas tempot upp av stenar, rötter, stockar och vattenpölar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar