onsdag 20 september 2023

Bästa och sämsta besluten i år

Fyra månader kvar av 2023 och jag kan redan skriva om bästa och sämsta besluten jag gjort i år. Första bra beslutet gjorde jag i januari när jag började rektorsutbildningen. Visst det är kämpigt, stressigt att läsa samtidigt som jag jobbar, men jag lär mig massor och möter underbara människor i utbildningen. Det är väldigt stimulerande med utbildning. 

Sämsta beslutet är svårare att komma ihåg. Ofta tas inte dåliga beslut medvetet, utan sker liksom glidande. Jag tänker på att jag alltmer har ägnat mig åt löpning och allt mindre åt styrketräning. Det är inte så att jag en dag tänkte: nu slopar jag styrketräning och springer istället. Men den prioriteringen kan jag ångra. Under höst och vinter vill jag ägna mer tid till styrketräning igen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar